Laaste update 28 Februari
2009

Zaterdag 28 februari 2009

We zijn weer thuis!

4 januari vertrokken we samen met zus Mieke en zwager Fred naar Nieuw Zeeland om daar 5 weken met de camper rond te reizen. Na een tussenstop van 12 uur in Kuala Lumpur waar we na een dutje door vriend Jack werden rondgereden, arriveerden we na 2 vliegreizen van 11 uur in Auckland Nieuw Zeeland.

Na 2 dagen mochten we daar onze camper ophalen en hier scheidden onze wegen zich. Wij gingen op familiebezoek bij Ome Gerard en Tante Annie Rodewijk, Mieke en Fred gingen het Noordereiland verkennen. Zaterdag hadden Mike en Mandy een familie BBQ georganiseerd, en het was leuk om daar naast de neven en nichten ook de kinderen daarvan te ontmoeten. Zij zijn allen rond de 20 en zouden graag ook eens naar Nederland komen. Begin juli worden de eerste 2 al verwacht en dan is het natuurlijk leuk om alvast wat mensen te leren kennen.

Na 4 dagen familie zijn wij vertrokken om richting Zuidereiland te vertrekken. Wij hadden het Noordereiland al eens gezien en via een voor ons nieuwe route zijn wij langs de Westkust om Mount Egmont naar beneden gereden.

Op 17 januari ontmoetten we Fred en Mieke weer op het zuidelijkste puntje van het Noordereiland, Wellington om de oversteek naar het Zuidereiland te maken. Vervolgens hebben we een dag of 5 met elkaar opgetrokken en mijn verjaardag gevierd. Hierbij kreeg ik van Gerard een helikoptervlucht, die we enkele dagen later hebben gemaakt boven de gletsjers. Was een mooie ervaring.

Op het Zuidereiland veel wildlife gezien (dolfijnen, pinguïns, irritante sandflies, allerlei vreemde vogels en als toetje de walvissen), veel gedaan (mooie wandelingen, gebadderd in de hot springs, helikoptervlucht, gevist, sandflies doodgeslagen (met als gevolg ster van 40cm doorsnee in de voorruit), boottochten met als hoogtepunt een boottocht door de Doubtfull Sound (fjord) met overnachting, gezwommen (vooral Hanny) en veel mensen ontmoet die net als ons zo’n 4 weken maar vaak nog langer door Nieuw Zeeland reisden). Het is altijd mooi de belevenissen met elkaar te delen en ervaringen uit te wisselen. In Kaikoura ontmoetten we Jan en Mary Tuyp. Jan was de oprichter en gitarist van BZN en we hebben uitgebreid met ze gesproken en een gezellige avond in Christchurch gehad.

Op 11 februari hebben we de camper ingeleverd om door te reizen naar Sydney, Australië. Daar hebben we 4 dagen in een hotel doorgebracht. Wat een heerlijkheid om na 5 weken je bed opmaken weer in een groot bed tussen de schone lakens te mogen slapen en een douche te hebben waar geen muntjes in hoeven.

In Sydney veel gelopen, het is een stad met veel mooie gebouwen, mooie botanische tuinen waar overdag gewoon hele grote vleermuizen rondvliegen (Red Fox) en gezellige terrassen aan de haven. De eerste dag bewolkt maar droog weer gehad en heel veel gezien, boottocht gemaakt en veel gelopen. Helaas de 2 e dag regen, dus onze bustour naar de Blue Mountains is een beetje in het water gevallen. Geen berg gezien, alles zat in de wolken.

3 e dag de leukste markt ooit gezien bezocht en eenmaal in het Olympisch park begon het weer te regenen. Ondanks dat we geen stedenmensen zijn, heeft Sydney een grote indruk gemaakt op ons.

15 februari vlogen we door naar Kuala Lumpur, Maleisië waar we een overnachting hadden in het Pan Pacific Hotel. Dit was uitgeroepen tot het mooiste airporthotel ter wereld. En terecht, wij voelden ons soms wat ongemakkelijk als gewone tourist, maar waren gelukkig niet de enige die in onze korte of afritsbroek rondliepen. Gerard kon niet stoppen met lachen toen hij bij het ontbijtbuffet rondliep………zoveel lekkers hadden hij en ik nog nooit bij elkaar gezien.

De volgende dag vlogen we dus door naar Langkawi, een uurtje vliegen, waar we terecht kwamen in een resort waar we 5 dagen zouden verblijven. Heel veel vriendelijk personeel (veel omdat ze niet zo duur zijn waarschijnlijk), mooi zwembad aan het strand. Bedjes onder de palmbomen met kokosnoten waar het goed vertoeven was bij een temperatuur van 32 graden met een cocktail in je hand. Eerste dagen weer een vistocht gemaakt en tax free gewinkeld in een shopping mall (Lankawi is een belasting vrij eiland).

De laatste 3 dagen kwam Jack overgevlogen en hebben we een dag gesnorkeld tussen de haaien en barracuda’s en een dag een auto gehuurd en het eiland rondgereden waar de aapjes los rondliepen. Wat een vriendelijke mensen…..wat een lekker toetje van onze reis.

Zondagmorgen om 6 uur landden we dus op Schiphol. Na een ontbijt met de hele familie Van der Meer werden we afgezet op de Noorderhemweg.

Eerste actie na een rondje door het huis…….douche, wc’s en slaapkamer schoonmaken. De rest stond op het lijstje voor de volgende dag.

De volgende dag wisten we niet waar we moesten beginnen………álles moest schoon, we wilden nieuw vloerbedekking en wilden dat zo snel mogelijk bestellen, de auto moest weer ingevoerd worden, er moesten nog wat papieren zaken geregeld worden en de wasmachine stopte niet met draaien.

Na een dag hard schoonmaken, met hulp van Pa en Ma Vermij, voelden we ons ’s avonds weer thuis in ons eigen huis. Dit schoonmaken is nog wel een paar dagen doorgegaan, tussen alle andere bezigheden door.

Dinsdag ging ik praten bij Stolp voor een baan. Gerard is ’s middags alweer gaan klaverjassen met Ron in de kroeg i.v.m. laatste dinsdag.

Woensdag vroeg op pad om vloerbedekking uit te zoeken en behang te bestellen. ’s Middags kwamen Ruud en Lilian op bezoek, onze Nederlandse vrienden uit Ierland. Zij waren in Nederland om carnaval te vieren. Leuk om met hun weer even bij te praten.

Donderdagmorgen zijn Gerard en vader Jos gelijk aan de slag gegaan om het behang er af te trekken en ben ik begonnen met verhuisspullen uit Ierland op te ruimen.

Vrijdag heb ik besloten weer terug te gaan naar Stolp als assistent-accountant. Zij wilden me graag terug, ik heb er 20 jaar naar mijn zin gewerkt, het is dichtbij, Stolp is altijd een goede werkgever geweest en ik zie ook wel dat de banen niet voor het oprapen liggen. Het enige wat me er nog van weerhield was dat na 20 jaar Stolp het nu het moment zou zijn om wat anders te gaan doen.

Gerard heeft in Nieuw Zeeland te gekregen dat ook hij een baan heeft. Dit speelde al langere tijd en de juiste benaming voor de baan moet nog bedacht worden. Maar hij zal voor 50% werkzaam zijn voor ex-werkgever Den Heijer en voor 50% voor Hoogvliet supermarkten. Hij zal alle Hoogvliet filialen (hoofdzakelijk Randstad) afrijden om door kwaliteitscontrole en advieswerkzaamheden er voor te zorgen dat de omzet van de bloemen en kamerplanten in de Hoogvliet winkels omhoog gaat.

Rond half maart zullen we weer aan het werk gaan en we hebben er weer zin in.

11 maart wordt het tapijt gelegd, dus als het goed is zijn de meeste werkzaamheden in het huis dan wel afgerond (ach, er is altijd wel wat te doen). Er liggen nog genoeg werkzaamheden om het huis……die zullen voor de zaterdagen bewaard worden.

12 maart kan de auto, onze Mitsubishi Pajero, pas gekeurd worden en daarna mogen we hem s invoeren. Op dit moment mag er dus nog niet mee gereden worden. Zeer waarschijnlijk gaat deze dan (met pijn in het hart) verkocht worden. Gerard gaat in een auto (bus) van de zaak rijden en als boodschappenauto is hij toch wel wat duur. Dus als er nog iemand is die belangstelling heeft……jullie zullen geen spijt krijgen van deze aankoop.

Na een week thuis werken kunnen we echt wel zeggen dat het huis weer van ons is (ook al is het op dit moment nog een zooitje en zitten mijn toiletspullen nog steeds in mijn camping toilettas). We wisten dat na 2 jaar verhuren er wel het een en ander moest gebeuren, maar dat wil je ook om het weer van jezelf te maken. Er hebben zich in de verhuurperiode geen (grote) beschadigingen voorgedaan en met veel Jif, een stofzuiger, een pot verf en nieuwe stoffering gaat het weer een plaatje worden. Onze douche waarvan we dachten dat deze zo klein was, is na een nóg kleinere douche in Ierland een paleis! Ons bed van 1.80 x 2.10 is weer een verademing na 2 jaar op een bed van 1.40 x 1.90.

Na die 2 jaar Ierland, zijn we alles weer meer gaan waarderen in Nederland en we zullen er alles aan doen om dat ook zo te houden.

Voor foto’s en een reisverslag verwijzen wij jullie naar een nog aan te maken nieuw hoofdstuk Nieuw Zeeland. Dit zal echter nog enige tijd in beslag nemen, dus check zelf af en toe de website.

Allen bedankt voor jullie belangstelling de afgelopen jaren en als jullie willen weten hoe het verder gaat met ons………….bellen, bezoeken en mailen mag altijd!